środa, 11 listopada 2020

Czystość to zdrowie - zajęcia zdalne

 Kochane dzieci, drodzy Rodzice

Nasz dzisiejszy temat zajęć -> Prowadzimy zdrowy tryb życia. Czystość to zdrowie.



1.Skoro o zdrowiu mowa zacznijmy od zabawy gimnastycznej z rymowanką



*******************************************

2. Kochane dzieci czy macie jakieś pomysły co trzeba robić, żeby zdrowo żyć? (rozmowa z Rodzicem)

*********************************************

3. Proszę Was Rodzice przeczytajcie dzieciom poniższe opowiadanie pt. „Drobnoustroje” Laury Łącz, a później porozmawiajcie na jego temat.


Rozmowa dotycząca opowiadania:

- Co znajdowało się na dłoniach Stasia?

- Czy ręce Stasia były czyste?

- Co pomogło usunąć wirusy, bakterie, grzyby ?

- Dlaczego należy myć ręce?

*********************************************

4. Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki pt. „Higiena”

https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A

*********************************************

5. Czas na zadanie w kartach pracy – cz. 2, s.5 (do druku)

- Rysujcie ołówkiem po śladach rysunków.

- Kiedy korzystacie z tych przedmiotów? Pokolorujcie rysunki.

- Nazwijcie to, co jest przedstawione na zdjęciach. Określcie, jeśli potraficie pierwszą głoskę w każdej nazwie.

- Połączcie pierwsze głoski z nazw zdjęć. Jakie słowo otrzymaliście? Narysujcie to w pustej ramce.



*********************************************

6. Rozmowa na temat kanapek

- Czy lubicie jeść kanapki?

- Z czym najbardziej je lubicie?

- Kto Wam robi kanapki?

Pamiętajcie, że spożywanie zdrowych produktów, np. warzyw, mleka, sera, ciemnego pieczywa dobrze wpływa na nasz organizm. Dla zdrowia potrzebujemy dużo witamin, które ukryte są w warzywach i owocach. Zamiast słodyczy warto sięgać po owoce świeże i suszone.



Popatrzcie teraz na tablicę z kanapkami. Spróbujcie opowiedzieć Rodzicom z czego są one zrobione.



*********************************************

7. Pora na zadanie w Kartach Pracy - cz.2, str. 4 (do druku)

- Co widzisz na zdjęciach? Określ samodzielnie lub z pomocą Rodzica ostatnie głoski w nazwach przedmiotów.

- Narysuj obok każdego zdjęcia przedmioty (np. rośliny, zwierzęta), których nazwy rozpoczynają się ostatnią głoską z nazwy zdjęcia (przykład -> MYDŁO -> ostatnia głoska to O, więc rysujemy obok mydła np. ogórek i owcę)

- Rysuj ołówkiem szlaczki po śladach a potem samodzielnie.



**************************************************

8. Zadanie do wykonania – ZDROWE, KOLOROWE KANAPKI

Drogie dzieci to już koniec zajęć na dziś. Kto jest chętny zapraszam do wykonania w domu pysznych kolorowych kanapek – poproście Rodziców o pomoc. Czekam na zdjęcia waszych kanapek 😊



Dziękuję za zajęcia, przesyłam dużo uścisków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.