Kochane dzieci, drodzy Rodzice
Nasz dzisiejszy temat zajęć -> Prowadzimy zdrowy tryb życia. Czystość to zdrowie.
1.Skoro o zdrowiu mowa zacznijmy od zabawy gimnastycznej z rymowanką
*******************************************
2. Kochane dzieci czy macie jakieś pomysły co trzeba robić, żeby zdrowo żyć? (rozmowa z Rodzicem)
*********************************************
3. Proszę Was Rodzice przeczytajcie dzieciom poniższe opowiadanie pt. „Drobnoustroje” Laury Łącz, a później porozmawiajcie na jego temat.
Rozmowa dotycząca opowiadania:
- Co znajdowało się na dłoniach Stasia?
- Czy ręce Stasia były czyste?
- Co pomogło usunąć wirusy, bakterie, grzyby ?
- Dlaczego należy myć ręce?
*********************************************
4. Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki pt. „Higiena”
https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A
*********************************************
5. Czas na zadanie w kartach pracy – cz. 2, s.5 (do druku)
- Rysujcie ołówkiem po śladach rysunków.
- Kiedy korzystacie z tych przedmiotów? Pokolorujcie rysunki.
- Nazwijcie to, co jest przedstawione na zdjęciach. Określcie, jeśli potraficie pierwszą głoskę w każdej nazwie.
- Połączcie pierwsze głoski z nazw zdjęć. Jakie słowo otrzymaliście? Narysujcie to w pustej ramce.
*********************************************
6. Rozmowa na temat kanapek
- Czy lubicie jeść kanapki?
- Z czym najbardziej je lubicie?
- Kto Wam robi kanapki?
Pamiętajcie, że spożywanie zdrowych produktów, np. warzyw, mleka, sera, ciemnego pieczywa dobrze wpływa na nasz organizm. Dla zdrowia potrzebujemy dużo witamin, które ukryte są w warzywach i owocach. Zamiast słodyczy warto sięgać po owoce świeże i suszone.
Popatrzcie teraz na tablicę z kanapkami. Spróbujcie opowiedzieć Rodzicom z czego są one zrobione.
*********************************************
7. Pora na zadanie w Kartach Pracy - cz.2, str. 4 (do druku)
- Co widzisz na zdjęciach? Określ samodzielnie lub z pomocą Rodzica ostatnie głoski w nazwach przedmiotów.
- Narysuj obok każdego zdjęcia przedmioty (np. rośliny, zwierzęta), których nazwy rozpoczynają się ostatnią głoską z nazwy zdjęcia (przykład -> MYDŁO -> ostatnia głoska to O, więc rysujemy obok mydła np. ogórek i owcę)
- Rysuj ołówkiem szlaczki po śladach a potem samodzielnie.
**************************************************
8. Zadanie do wykonania – ZDROWE, KOLOROWE KANAPKI
Drogie dzieci to już koniec zajęć na dziś. Kto jest chętny zapraszam do wykonania w domu pysznych kolorowych kanapek – poproście Rodziców o pomoc. Czekam na zdjęcia waszych kanapek 😊
Dziękuję za zajęcia, przesyłam dużo uścisków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.