poniedziałek, 9 listopada 2020

Dbam o zdrowie - Chory kolega

 Dbamy o zdrowie – chory kolega

 

1.Drogie dzieci, szanowni Rodzice, dziś zajęcia zaczniemy od wiersza, bardzo proszę by Państwo przeczytali go swoim dzieciom:


 

Porozmawiajcie teraz o wierszu:

- Które zwierzęta przyszły odwiedzić zajączka?

- Co radziły? Jak pomagały zajączkowi?

- Jak się czuł zajączek wśród tylu przyjaciół?

- Czy do tej sytuacji pasuje przysłowie „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”  Dlaczego?

- Czy zawsze możemy odwiedzić chorego kolegę? Dlaczego?

************************************************

2. Popatrzcie teraz na rysunek poniżej



 - Jak myślicie, dlaczego chłopiec leży w łóżku?

- Co może być powodem jego przeziębienia?

- Obejrzyjcie małe zdjęcia, co może pomóc chłopcu wyzdrowieć?

- Co podają Wam Rodzice, kiedy jesteście chorzy?

***********************************************

3. Drogie dzieci, spróbujcie teraz wraz z Rodzicami odegrać scenkę, w której odwiedzacie chorego kolegę/koleżankę.

***********************************************

4. Czas na zabawę muzyczną z elementami gimnastyki – wykonujcie ruchy zgodnie z poleceniami w piosence (Sówki doskonale znają piosenkę z zajęć):

https://www.youtube.com/watch?v=nu1cUmp1Zfk

*********************************************

 5. Rozmowa na temat ojców dzieci: Co wiecie o waszych Tatusiach? Wprowadzenie litery t, T

- Jak ma na imię Twój tata?

- Gdzie pracuje?

- Co lubi najbardziej robić?

- Jakie są jego ulubione potrawy?

Analiza i synteza słuchowa słowa „TATA

* dzielenie słowa TATA na sylaby

* co słyszysz na początku słowa TATA ?

Podziel na sylaby nazwy obrazków (zdjęcia poniżej), które rozpoczynają się głoską „t”


 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Jakie jeszcze znasz słowa rozpoczynające się na literę t ? Może jakieś imiona?

Spróbuj napisać literę „T” w powietrzu / na podłodze / na stole / na plecach Rodzica

  

Zadanie w Kartach Pracy – Przygotowanie do czytania i pisania (do druku)


********************************************

6. Rozmowa na temat pracy lekarzy.

- Kiedy chodzicie do lekarza?

- Czy chodzicie do lekarzy różnych specjalności? (Rodzice wytłumaczcie dzieciom co to znaczy)

- Dlaczego?

 


7. Karta Pracy cz.2, s.3 (do druku)

- Obejrzyj zdjęcia.

- Powiedz, kiedy chłopiec będzie musiał pójść do dentysty, kiedy – do pediatry, kiedy – do laryngologa, a kiedy – do okulisty?

Rysuj ołówkiem szlaczek po śladzie. Drugi szlaczek, jeśli potrafisz – rysuj samodzielnie.

 

8. Dla chętnych – kolorowanka z literą T (do druku)




 

Dziękuję za udział w zajęciach.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.