Dbamy o zdrowie – chory kolega
1.Drogie dzieci, szanowni Rodzice, dziś zajęcia zaczniemy od wiersza, bardzo proszę by Państwo przeczytali go swoim dzieciom:
Porozmawiajcie teraz o wierszu:
- Które zwierzęta przyszły odwiedzić zajączka?
- Co radziły? Jak pomagały zajączkowi?
- Jak się czuł zajączek wśród tylu przyjaciół?
- Czy do tej sytuacji pasuje przysłowie „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie” Dlaczego?
- Czy zawsze możemy odwiedzić chorego kolegę? Dlaczego?
************************************************
2. Popatrzcie teraz na rysunek poniżej
- Jak myślicie, dlaczego chłopiec leży w łóżku?
- Co może być powodem jego przeziębienia?
- Obejrzyjcie małe zdjęcia, co może pomóc chłopcu wyzdrowieć?
- Co podają Wam Rodzice, kiedy jesteście chorzy?
***********************************************
3. Drogie dzieci, spróbujcie teraz wraz z Rodzicami odegrać scenkę, w której odwiedzacie chorego kolegę/koleżankę.
***********************************************
4. Czas na zabawę muzyczną z elementami gimnastyki – wykonujcie ruchy zgodnie z poleceniami w piosence (Sówki doskonale znają piosenkę z zajęć):
https://www.youtube.com/watch?v=nu1cUmp1Zfk
*********************************************
5. Rozmowa na temat ojców dzieci: Co wiecie o waszych Tatusiach? Wprowadzenie litery t, T
- Jak ma na imię Twój tata?
- Gdzie pracuje?
- Co lubi najbardziej robić?
- Jakie są jego ulubione potrawy?
Analiza i synteza słuchowa słowa „TATA”
* dzielenie słowa TATA na sylaby
* co słyszysz na początku słowa TATA ?
Podziel na sylaby nazwy obrazków (zdjęcia poniżej), które rozpoczynają się głoską „t”
Jakie jeszcze znasz słowa rozpoczynające się na literę t ? Może jakieś imiona?
Spróbuj napisać literę „T” w powietrzu / na podłodze / na stole / na plecach Rodzica
Zadanie w Kartach Pracy – Przygotowanie do czytania i pisania (do druku)
********************************************
6. Rozmowa na temat pracy lekarzy.
- Kiedy chodzicie do lekarza?
- Czy chodzicie do lekarzy różnych specjalności? (Rodzice wytłumaczcie dzieciom co to znaczy)
- Dlaczego?
7. Karta Pracy cz.2, s.3 (do druku)
- Obejrzyj zdjęcia.
- Powiedz, kiedy chłopiec będzie musiał pójść do dentysty, kiedy – do pediatry, kiedy – do laryngologa, a kiedy – do okulisty?
Rysuj ołówkiem szlaczek po śladzie. Drugi szlaczek, jeśli potrafisz – rysuj samodzielnie.
8. Dla chętnych – kolorowanka z literą T (do druku)
Dziękuję za udział w zajęciach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.