środa, 7 kwietnia 2021

Jak lubię czynnie odpoczywać?

  


Dzień dobry dzieci, dzień dobry Rodzice.

1.Mamy tydzień o sporcie w związku z tym zaczniemy od porannej gimnastyki z panem Andrzejem:

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

 

2. Dzieci a teraz porozmawiajcie z Rodzicami o sporcie.

Rozmowa na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci.

− Co robicie z rodzicami w wolne dni?

− Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie?

− Jaki sposób odpoczynku podoba się wam najbardziej?

− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?

− Jakie zabawy ruchowe lubicie?

− Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?

 

3. Pora na ćwiczenia ruchowo-naśladowcze Jedziemy na rowerkach.

Dziecko kładzie się na dywanie. Pedałując, mówi:

Na wycieczkę wyruszamy,

raz i dwa, raz i dwa.

Tata jedzie obok mamy,

z tyłu – nas ma.

 

4. Wykonajcie teraz ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

• Naśladowanie głosów baranów i owiec. (Rodzic wyjaśnia, że baran to samiec, a owca – to samica).

• Naśladowanie głosu pilnującego ich psa (hau, hau, hau, hau)

• Naśladowanie odgłosu dzwoneczków. (dzyń, dzyń, dzyń)

 

5. Przed nami Ćwiczenia relaksacyjne Odpoczynek u babci (techniką relaksacji Jacobsona).

Potrzebny będzie - plastikowy klocek. Poszczególne ćwiczenia trwają bardzo krótko – od 10 do 15 sekund. Tyle samo trwają przerwy między ćwiczeniami.

NO TO ZACZYNAMY:

Dziecko leży wygodnie na kocyku lub na dywanie, nogi maj wyciągnięte, ramiona ułożone wzdłuż tułowia tak, aby się nie dotykały.

− Zegnij prawe ramię tak, by naprężyć biceps. Jesteś silny, bardzo silny, naprężaj go mocno. Czujesz, jak bardzo napięte są twoje mięśnie?

− Wykonaj to samo ćwiczenie lewą ręką.

− Naciśnij, jak możesz najsilniej, pięścią prawej ręki klocek (z plastiku) położony po twojej

prawej stronie. Jeśli jesteś silny, twoje mięśnie są napięte. Teraz rozluźnij mięśnie. Jesteś

znowu słaby. Nie naciskaj już. Czujesz ulgę, mięśnie się rozluźniły. Wykonaj to samo ćwiczenie

z pięścią lewej ręki.

− Teraz chwilę odpocznij – leż i oddychaj spokojnie, równo. Twoje ręce odpoczywają.

− Teraz silna będzie twoja prawa noga. Włóż klocek pod kolano i mocno ściśnij nogę w kolanie.

Teraz twoja noga słabnie – rozluźniasz mięśnie, wypuszczasz klocek. (Wykonaj to samo

ćwiczenie lewą nogą).

− A teraz zobaczymy, czy masz tyle siły, żeby napełnić powietrzem swój brzuch. Wciągnij mocno

powietrze w płuca i napnij brzuch jak balon, mocno. Teraz wypuść powietrze, rozluźnij

mięśnie – poczujesz ulgę.

− Naciśnij mocno głową dywan (poduszkę), na którym (której) leżysz – głowa jest bardzo silna.

Naciskasz mocno. Teraz rozluźnij mięśnie – głowa już nie naciska na dywan, odpoczywasz,

czujesz ulgę.

− Jesteś niezadowolony i zły, bo ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków. Marszczysz mocno

czoło, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną – czoło jest gładkie.

− Teraz mocno zaciśnij powieki, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij je i odpocznij.

− A teraz zaciśnij mocno szczęki, niech dotykają zębów. I dolna, i górna szczęka jest silna, zęby

mocno naciskają na siebie. Teraz rozluźnij szczęki. Czujesz ulgę?

− Ułóż wargi tak, jakbyś chciał powiedzieć och (albo zrób ryjek), i napnij mocno mięśnie ust.

Teraz rozluźnij mięśnie.

 

6. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Poznajemy za pomocą dotyku.

Potrzebne będą - Drobne przedmioty, mazak, kartka a4.

Dziecko siedzi na dywanie lub przy stole, ręce trzyma za plecami. Przed nim leży kartka

i mazak.  Rodzic stoi za dzieckiem i podaje mu do ręki jakiś przedmiot (np.: klucz, długopis, zabawkę, widelec itp.). Dziecko po rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku rysuje go na leżącej przed nim kartce.

 

7. Zadania do wykonania w Kartach Pracy, cz. 3 strony 67, 68, 69.

Karta pracy, cz. 3, nr 67.

− Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół.

− Dokończcie rysować kwiatki według wzoru. Pokolorujcie rysunki.


 

Karta pracy, cz. 3, nr 68.

− Posłuchajcie tekstu. Rysujcie po śladach torów. Potem, nie odrywając ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunków bloków.

− Pokażcie ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak przebiega górzysta droga.

− Rysujcie po śladach górzystej drogi.

 


Karta pracy, cz. 3, nr 69.

− Rysujcie po śladach drzewa iglaste. Rysujcie po śladach drogi między drzewami.

 


 

8. Na zakończenie praca plastyczna.

„Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku” – rysunek uzupełniony wycinanką.

Potrzebne będą: Kartka z bloku technicznego, kredki, nożyczki, klej, papier kolorowy.

Dzieci rysują pracę w wyżej wymienionym temacie, a część elementów wycinają i przyklejają z kolorowego papieru.

 Przykładowa praca:



Czekam na zdjęcia Waszych prac. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.