Witam wszystkich bardzo serdecznie!
1. Zabawa "Równowaga":
Zabawa naśladowczo - taneczna do piosenki (link poniżej). Dziś o wadze, więc ruchowo o równowadze :-). Zabawa naśladowcza z elementami równowagi, można przy niej dziecku wytłumaczyć, że równowaga jest nam potrzebna chociażby do nauki jazdy na rowerze:
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
2. Co jest cięższe, a co lżejsze? - zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej:
• Zapoznanie z wagą szalkową. Dziecko ogląda wagi szalkowe, nazywa jej części za rodzicem:
• Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej:
Potrzeba będzie waga szalkowa lub można ją wykonać sposobem domowym z wieszaka i dwóch reklamówek, poniżej znajdziecie Rodzice link jak ją wykonać i zadania, które mogą pomóc zobrazować zadnia z ważeniem:
https://www.youtube.com/watch?v=h2LGXt0f014&t=340s
Do zadań będą potrzebne klocki: drewniane, sześcienne, miś. Rodzic mówi, że dzieci będą porównywać wagę (masę) misia i klocków.
• Pierwsza sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.
− Co jest cięższe? Po czym to poznasz? − Co jest lżejsze? Po czym to poznasz?
• Druga sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.
− Co jest cięższe? Co jest lżejsze? − Po czym poznasz, że cztery klocki ważą tyle co miś? (Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
• Trzecia sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.
− Co jest cięższe? Po czym to poznasz? − Co jest lżejsze? Po czym to poznasz?
• Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów. Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie itp. Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.
3. Zabawa Miny i minki:
Dziecko naśladuje mimiką polecenia rodzica:
Jesteś smutny. - układa usta w podkówkę
Jesteś zdziwiony. - marszczy czoło
Jesteś przestraszony. - szeroko otwiera oczy, otwiera usta, tak jakby chciało powiedzieć głoskę "o"
Dmuchasz na płomień świecy. - wykonuje głęboki wdech i wydech
Śpi. - zamyka oczy.
4. Zabawa Witanie się różnymi częściami ciała:
Dziecko tańczy do ulubionej melodii. Na przerwę w muzyce i hasło rodzica, wykonuje polecenia:
- Powitaj rękami czoło.
- Powitaj rękami brzuch.
- Powitaj rękami łydki.
- Powitaj rękami stopy (łokcie, uda, plecy, uszy itd.).
5. Wykonaj zadania matematyczne i na spostrzegawczość:
6. Karty pracy,książki fioletowe, cz. 4, str. 55
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=57
karty pracy, książki pomarańczowe, cz. 5, str. 62, 63, 64, 65
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=64
Życzę owocnej edukacji!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.