środa, 3 czerwca 2020

Co jest cięższe, a co lżejsze?

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

1. Zabawa "Równowaga":
Zabawa naśladowczo - taneczna do piosenki (link poniżej). Dziś o wadze, więc ruchowo o równowadze :-). Zabawa naśladowcza z elementami równowagi, można przy niej dziecku wytłumaczyć, że równowaga jest nam potrzebna chociażby do nauki jazdy na rowerze:

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo


2. Co jest cięższe, a co lżejsze? - zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej:
Zapoznanie z wagą szalkową. Dziecko ogląda wagi szalkowe, nazywa jej części za rodzicem:


  • Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej:
Potrzeba będzie waga szalkowa lub można ją wykonać sposobem domowym  z wieszaka i dwóch reklamówek, poniżej znajdziecie Rodzice link jak ją wykonać i zadania, które mogą pomóc zobrazować zadnia z ważeniem:

https://www.youtube.com/watch?v=h2LGXt0f014&t=340s

Do zadań będą potrzebne klocki: drewniane, sześcienne, miś. Rodzic mówi, że dzieci będą porównywać wagę (masę) misia i klocków.
 • Pierwsza sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.
 − Co jest cięższe? Po czym to poznasz? − Co jest lżejsze? Po czym to poznasz?
Druga sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.
− Co jest cięższe? Co jest lżejsze? − Po czym poznasz, że cztery klocki ważą tyle co miś? (Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
Trzecia sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.
− Co jest cięższe? Po czym to poznasz? − Co jest lżejsze? Po czym to poznasz?
Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów. Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie itp. Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.

3. Zabawa Miny i minki:
Dziecko naśladuje mimiką polecenia rodzica:

Jesteś smutny.                                       - układa usta w podkówkę
Jesteś zdziwiony.                                  - marszczy czoło
Jesteś przestraszony.                             - szeroko otwiera oczy, otwiera usta, tak jakby chciało                                                                               powiedzieć głoskę "o"
Dmuchasz na płomień świecy.             - wykonuje głęboki wdech i wydech
Śpi.                                                       - zamyka oczy.

4. Zabawa Witanie się różnymi częściami  ciała:
Dziecko tańczy do ulubionej melodii. Na przerwę w muzyce i hasło rodzica, wykonuje polecenia:
 - Powitaj rękami czoło.
- Powitaj rękami brzuch.
- Powitaj rękami łydki.
- Powitaj rękami stopy (łokcie, uda, plecy, uszy itd.).

5. Wykonaj zadania matematyczne i na spostrzegawczość:




6. Karty pracy,książki fioletowe, cz. 4, str. 55
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=57

karty pracy, książki pomarańczowe, cz. 5, str. 62, 63, 64, 65
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=64





Życzę owocnej edukacji!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.