poniedziałek, 15 czerwca 2020

Wakacyjne podróże

Witam Serdecznie Rodziców,

Dzień Dobry Kochane Dzieci,

Temat na dziś: Czym pojedziemy na wakacje?
1. Na początek zapraszam na bajkę pt.: Czym możemy jeździć?

2. Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Dzieci rozwiązują zagadki i wskazują obrazki/zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.




Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

3. Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?
Dzieci różnicują pierwsze głoski w nazwach obrazków. Dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i odgadują nazwy różnych pojazdów,
np. rak, oko, walizka, ekran, ręka (rower)
sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba (samolot)
miś, okulary, tort, obraz, rower (motor)
spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot ( statek).

4. Ćwiczenia słuchowe.
Posłuchaj nagrań odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji.
Wskaż je na zdjęciach.

5. Zabawa ruchowa Rowery.
 
Dzieci w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc tekst za rodzicem:

Jedzie rowerek na spacerek, Raz, dwa, trzy.
na rowerku pan Pawełek. Jedź i ty!

(Od słów: Raz, dwa… dzieci rytmicznie klaszczą).

6. Zapraszam do wykonania pracy plastycznej pt.  "Po lądzie, w wodzie i w powietrzu"




(Wykonanie makiety wymaga od dziecka umiejętności posługiwania się nożyczkami. Makiety rozwijają orientację przestrzenną i wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie. Dziecko otrzymuje: arkusz ze scenerią do wypełnienia, arkusz z elementami, które należy wyciąć i zamieścić w scenerii. ćwiczenie można wykonać na dwa sposoby:
1. dziecko samo wybiera miejsce ułożenia poszczególnych elementów
(może też własnymi słowami opisać, gdzie je umiejscowiło, używając słów:
na, pod, za, na prawo od, niedaleko, przy itd.)
2. dziecko otrzymuje wskazówki od osoby dorosłej co do sposobu ułożenia elementów.
W ten sposób ćwiczenie posłuży do rozwijania orientacji przestrzennej).


7. Dodatkowe karty pracy dla chętnych






Życzymy Miłego Dnia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.