1. Zabawa z piosenką "Dżungla":
https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg
- Różne zwierzęta - zabawa rozwijająca reakcję na sygnały muzyczne - dziecko tańczy do piosenki, na zakończenie zwrotki Rodzic uderza w dłonie (jeżeli jest w domu bębenek można wykorzystać instrument), w zależności od liczby uderzeń dziecko naśladuje odpowiednie zwierzę:
A) jedno uderzenie - dziecko naśladuje strusia - ręce ma przeniesione do tyłu i naprężone ciało, głowę dumnie uniesioną lekko w górę, maszerują w rytmie melodii, unosząc wysoko kolana;
B) dwa uderzenia - dziecko naśladuje małpę - przeskakuje z nogi na nogę, podskakuje, naśladuje zrywanie bananów, obieranie ich ze skórki i jedzenie, z równoczesnym głaskaniem się po brzuchu;
C) trzy uderzenia - naśladuje węża - wyciąga przed siebie rozłożone dłonie, naśladuje ruchy pełzającego węża, z równoczesnym przemieszczaniem się w dowolnych kierunkach.
2. Zabawa Co robimy?:
Zabawa ma na celu rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej. Na dowolnie wymyślonej przez dziecko melodii, śpiewa lub rytmicznie recytuje proponowany tekst. Po oponowaniu tekstu dziecko wspólnie z Rodzicem obrazuje go ruchem.
Każde dziecko maszeruje,
teraz równo przytupuje,
pięknie klaszcze razem z mamą (z tatą)
i znów maszeruje za nią (za nim).
Spoglądają w prawo, w lewo
i witają się ze sobą,
a na końcu robią parę,
no i bawią się wspaniale.
3. Lwy - oglądanie przez dziecko obrazków przedstawiających lwią rodzinę.
Opisywanie przez dziecko ich wyglądu oraz słuchanie ciekawostek na temat lwów:
Lwy żyją na sawannie, gdzie – jak wiemy – jest pora sucha i pora deszczowa. Lwy są mięsożerne, zjadają upolowane przez siebie zwierzęta, np.: antylopy, gazele, małe żyrafy. Najczęściej
polują lwice. Lwy są raczej leniwe, a ponieważ są silne, to zabierają lwicom upolowaną zwierzynę. Ogon lwa wygląda jak pędzelek, bo jest zakończony pękiem czarnych włosów. Służy najczęściej do opędzania się od much. Lew macha ogonem również wtedy, gdy się gniewa lub złości.
Określanie pierwszej i ostatniej głoski (litery) w słowie "lwy" - niech dziecko samo spróbuje określić pierwszą i ostatnią głoskę, dzieci starsze - proszę napisać dziecku wyraz "lwy", niech spróbują odczytać wyraz, wskazać pierwszą i ostatnią literę. Jeżeli dziecko będzie miało chęć do tej formy utrwalania głosek i liter, można wykorzystać inne nazwy zwierząt egzotycznych. Bardzo do tego zachęcam.
LWY
4. Praca plastyczna LEW - zachęcam do wykonania dowolnej pracy plastycznej z lwem. Ważnym atrybutem lwa jest jego przepiękna grzywa. Filemonki - Wy macie zawsze dużo fajnych pomysłów, sami często mówicie: "Proszę Panią, a może zrobimy to tak...,". Tym razem ja powiem "Kochane Dzieci jakbyście chciały wykonać lub ozdobić grzywę lwa?" Podsyłam parę pomysłów, ten z rączkami gdyby chciał ktoś wykonać, można wykorzystać ręce wszystkich domowników, niech dziecko odrysuje i samo spróbuje wyciąć, podpiszcie czyje to ręce? Czekam na Wasze prace na mailu!!!
5. Kończenie rymowanek:
Śliski, długi i wije się wciąż – to… (wąż)
Ma kły i trąbę – to jego broń,
to duże zwierzę to… (słoń)
Mają torbę na dzieci, z własnej skóry,
skaczą, boksują – to australijskie… (kangury)
6. Karty pracy, książki fioletowe cz.3, str. 30, 31
Karty pracy, książki pomarańczowe, cz. 4, str. 8
Filemonki powodzenia, zachęcam do edukacji w domu i chętnie zobaczę Wasze osiągnięcia na mailu!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.