Dziś kolejny dzień naszej tygodniowej pracy na temat zwierząt naszych pól i lasów. Zaczynamy!!!
1. Zabawa ruchowa Zwierzęta w lesie - dziecko ustawia krzesełko na dywanie i zamienia się w zwierzęta, które wykonują różne czynności np.:
- Skaczące wiewiórki - skaczą w półprzysiadzie, ze złączonymi z przodu dłońmi
- Skaczące wiewiórki trzymające orzeszek- wkładają pomiędzy uda małą piłkę skaczą w drugą stronę
- Niedźwiedź wspina się na drzewo - w siadzie na krzesełku dzieci wykonują naprzemienne ruchy rękami i nogami
- Węże - wiją się jak wąż przechodząc pod krzesełkiem.
2. Ćwiczenie słownikowe. Proszę, aby dzieci ułożyły zdania do zwierząt przedstawionych na poniższych obrazkach. Następnie proszę, aby Rodzic ułożył inne zdanie, a dziecko spróbowało policzyć ile jest wyrazów w zdaniu. Zdanie to należy powiedzieć wolno, aby dziecko policzyło na palcach wszystkie wyrazy, proszę pamiętać, że u dziecka "w', "na", "i", traktuje się w zdaniu jako wyraz przy liczeniu.
Zabawa w rymy - można wykorzystać nazwy zwierząt z obrazków, można dodać inne zwierzęta np.:
-wiewiórka - chmurka, piórka, kurka
- myszka - szyszka, pliszka, łodyżka
- niedźwiadek - dziadek,niejadek, itp.
3. Zabawa do piosenki tygodniowej "Zające" link i tekst poniżej. Dziecko może wystukiwać rytm do piosenki uderzając w dłonie, poruszać się zgodnie z rytmem i tempem oraz bawić się w orkiestrę, używając różnych naczyń kuchennych.
https://drive.google.com/open?id=1xouqo3SuAltLIjqXfilNrw2XO8L2CU2X
I. W wielkim lesie na polanie – hop, hop, myk, myk, myk,
zając Szarak ma mieszkanie – hop, hop, myku, myk.
II. Szara pani zającowa – hop, hop, myk, myk, myk,
pod łopianem dziatki chowa – hop, hop, myku, myk.
III. Ten zajączek, Szaruś mały – hop, hop, myk, myk, myk,
wcale nie chce słuchać mamy – hop, hop, myku, myk.
IV. Właśnie schował się za wrzosem – hop, hop, myk, myk, myk,
tylko mu wystaje nosek – hop, hop, myku, myk.
V. Mała śliczna Szaronóżka – hop, hop, myk, myk, myk,
ciągle tańczy na paluszkach – hop, hop, myku, myk.
VI. A najmniejszy, Długouszek – hop, hop, myk, myk, myk,
płacze, bo go boli brzuszek – hop, hop, myku, myk.
VII. Biega szaraczkowa mama – hop, hop, myk, myk, myk,
tata ciągle jej pomaga – hop, hop, myku, myk.
VIII. Bo rodzice zajączkowie – hop, hop, myk, myk, myk,
troszczą się o dzieci swoje – hop, hop, myku, myk.
4. Sowa - praca plastyczna. Zaczynamy od rozwiązania rebusu fonetycznego. Proszę, aby dzieci spróbowały połączyć pierwsze głoski z nazw obrazków: ser, ogórek, waga, arbuz (SOWA).
SOWA
Proszę, aby dzieci podały Państwu ptasie cechy np. pióra, kończyny zakończone szponami itd.
Rodzic opowiada dziecku o sowie:
Sowa to ptak nocny, mocno upierzony. Oczy ma otoczone piórami tworzącymi coś na kształt tarczy, tzw. szlarę. Sowa jest ptakiem drapieżnym. Swoją zdobycz połyka w całości. W Polsce żyje kilka gatunków sów, od największego - ogromnego puchacza- do małej sówki, wielkości wróbla. Puchacz jest u nas rzadkim ptakiem. W pobliżu osiedli ludzkich mieszka najczęściej sowa pójdźka oraz płomykówka. Płomykówka jest bardzo wrażliwa na światło dzienne, więc wychodzi ze swojej kryjówki jedynie nocą. Można dziecku pokazać rodzaje sów w albumie lub w Internecie.
Wykonanie sów z pasków z brązowego papieru:
Proszę narysować dziecku paski na brązowym papierze, o długości: 11 cm, 7,5 cm, 6 cm ( na brzuszek), 8,5 cm (głowa), 4 cm i 3 cm ( na oczy), 6 cm - nacięte na końcach (na uszy). Dzieci sklejają ze sobą paski tak, jak na poniżej przedstawionym rysunku.
Można wykonać inne sowa np.:Zachęcam do zabaw i zajęć, życzę powodzenia!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.