Witam
wszystkie Dzieci, dzisiejszy temat nauczy nas jak dbać o porządki w
ogrodach, zachęcam wszystkie dzieci do prac ogrodowych, a jak ktoś
nie ma ogródka to do sadzenia kwiatów w domach.
1. Rozmowa na temat
wiosennych prac na wsi.
Dziecko
ogląda obrazki poniżej. Określa, co to za prace. Rodzic wyjaśnia
i zadaje pytania:
Pole:
Na
polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby
oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin. Aktualnie
pracę w polu ułatwiają rolnikom różne maszyny tj.:
Rodzic zadaje pytanie:
- Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
Dziecko
próbuje odpowiedzieć na pytanie Rodzica. Rodzic uzupełnia
wypowiedź dziecka lub oglądają wspólnie filmik (link poniżej)
lub mogą zwiedzić wirtualnie „Zagrodę wsi pszczyńskiej”:
- Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?Dziecko odpowiada, może skorzystać z pomocy obrazków poniżej.
Sad:
W
sadzie wiosną właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów,
opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.
Rodzic zadaje pytanie:
- Dlaczego są wykonywane takie prace?
Zwierzęta wiejskie:
Rolnicy
przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta, np. krowy muszą
być dojone kilka razy dziennie.
Rodzic zadaje pytanie:
- Czy praca rolnika jest łatwa?
2. Ćwiczenia
gimnastyczne:
Piątek
to dzień naszej przedszkolnej gimnastyki, zachęcam do ćwiczeń,
potrzebna będzie gazeta.
-
Zabawa ożywiająca - dziecko biega i potrząsa gazetą trzymając
ją oburącz w górze. Na mocne klaśnięcie w dłonie Rodzica i
zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną
pozycję – chronią się przed zmoknięciem, wykorzystując
gazetę.
-
Staje w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w
skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku
ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.
-
Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami
do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem
w przód, dotyka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.
- W
leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz
(ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmucha na gazetę i
wprowadza ją w ruch.
-
Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i
przeskakuje przez nie bokiem z jednej strony na drugą, od jednego
końca do drugiego.
- W
staniu, rulonik trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę
przez rulonik, wytrzymuje w staniu jednonóż, wykonując dowolne
ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do
pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą
nogą, na zmianę).
-
Ugniata gazetę tak, aby powstały kulki (piłki) – rzuca kulkami
i chwyta je w miejscu, w chodzie, w biegu; rzuca i chwyta, wykonując
dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje klaśnięcie, dotyka
ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.
- W
leżeniu przodem – przetacza kulki z ręki do ręki, podrzuca
kulki oburącz, jednorącz.
-
Ćwiczenia korektywne i uspokajające. Dziecko maszeruje we wspięciu
na palcach, z kulką na głowie i przechodzi do siadu skrzyżnego.
- W
siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w
lewo, w tył.
- W
siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między
stopami – podrzuca kulki stopami, chwyta rękami.
3. Karty pracy,
książka fioletowa, cz. 4, str. 10, 11.
Karty pracy, książka
pomarańczowa, cz. 4, str. 66, 67.
Powodzenia
i pozdrowienia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.