czwartek, 2 kwietnia 2020

Z pola, z łąki, czy z lasu?

Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!!!

1. Dziś zapraszam Was do opowieści ruchowej - W lesie. Rodzic czyta, a dziecko naśladuje ruchy, gesty, dźwięki, o których jest mowa:

Wyruszamy na wycieczkę do lasu. Ścieżka robi się coraz węższa, stawiając stopę za stopą. Las staje się bardzo gęsty - trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosu lasu: śpiewu ptaków, stukania dzięcioła. Idziemy dalej, w oddali widzimy sarenki, biegnące dziki, skaczące po drzewach wiewiórki, przechodzimy obok nory borsuka, który smacznie śpi. Wchodzimy na polanę, biegamy radośnie, zbieramy kwiaty, kładziemy się na trawie i łapiemy promyki słoneczne przebijające się przez korony drzew.

2. Podziel na sylaby lub głoski następujące wyrazy, określ liczbę sylab lub głosek: sarna, borsuk, sowa, kret, mysz, biedronka, jeż, kuropatwa.

3. Zapraszam do wykonania kart pracy, fioletowe str. 38,39 + naklejki (można wydrukować i przykleić lub dziecko może wskazać). Karty prace pomarańczowe str. 16, 17.






4. Ćwiczenie grafomotoryczne:

5. Zachęcam także do obejrzenia bajki "Żółw i zając" jest to przypomnienie wiadomości, kto porusza się szybciej?, kto wolniej? z morałem, które dziecko niech spróbuje samo wywnioskować, a Państwo tylko dopowiecie jeżeli nie wszystko zostanie powiedziane. Następnie dziecko może stworzyć ilustrację do bajki, my takie ćwiczenie już wykonywaliśmy w przedszkolu. Link do bajki poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=WCr_MzCGYGc

6. Polecam także stronę eduzabawy.com, na której można znaleźć ciekawe darmowe karty pracy, szlaczki,kolorowanki, plansze do kodowania itd.

https://eduzabawy.com/karty_pracy/szlaczki2/wiosna/

Życzę powodzenia kochane Filemonki, bardzo bym chciała żebyście włączyli się w akcję "Tęcza", także żebyście wykonali ilustrację do bajki "Żółw i zając", czekam na Wasze prace na naszej poczcie, mail: grupa.filemonki@wp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.