środa, 27 maja 2020

Mój tata!

Szanowni Rodzice, Kochane Dzieciaki,

Święto Taty jest dopiero w czerwcu wg kalendarza,  natomiast wszyscy doskonale wiemy, że w przedszkolu obchodzi się je zawsze razem ze świętem mamy w jednym tygodniu, dlatego też tradycyjnie dziś ten dzień poświęcimy w większości tatusiom.


1. Trening z tatą:
Ćwiczenia z rodzicami to jedne z najbardziej lubianych aktywności dziecka. Dlatego też mam dwie propozycje jedna z recytowanym wierszem, a druga wirtualna przed monitorem (link poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=87qJ77DsfDk
Razem z tatą idziemy do parku.                                  maszerują tata z dzieckiem,
Teraz lekka rozgrzewka!                                             przeskakują z nogi na nogę,
                                                                                    następnie biegają po pokoju, ogrodzie.
Uwaga, przeszkody!                                                   Przeskakują obunóż w przód i tył,
Pada deszcz, chowamy się pod daszek!                      Stoją na jednej nodze z rękoma uniesionymi                                                                                              nad  głowami jak daszek
Przestało padać, biegniemy dalej!                               ponowny bieg 
Uwaga, drzewo!                                                           Przeskakują tak jakby przeskakiwali przeszkodę
Odpoczywamy.                                                             Kładą się na dywanie, kocu, unoszą nogi i ręce                                                                                         w górę
Wracamy do domu.                                                       maszerują i dziękują sobie podając dłoń.

2. Słuchanie wiersza S. Grabowskiego "Nie jesteś sam":

Mama biega po pokojach
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.

Tata biega po pokojach
z fajką,
z książką
z pomysłami.

A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy,
atlasy…

 Gdy w domu –
tatuś i mama,
nie jestem sama.

Rozmowa na temat wiersza: Rodzic  pyta:
− Co robi mama?
 − Co robi tata?
 − Gdzie jest dziewczynka?
 − Dlaczego jest szczęśliwa?

Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później coraz głośniej. Gdy w domu –
tatuś i mama,
nie jestem sama.

3. Rozmowa na temat "Jak  pomagam tacie w domu?":
Na podstawie załączonego obrazka dziecko porównuje siebie czy też w taki sposób pomaga rodzicom. Wymienia  czynności, które bardzo lubi wykonywać z tatą. Następnie próbuje opisać swojego tatę, jego wygląd, cechy charakteru, co tata lubi, można skorzystać z karty pracy.




Zachęcam także do zadań z tatą:




4. Wyliczanka "Jadą goście":
Na początku wyliczankę kilka razy powtarzamy, aby dziecko zapamiętało jej słowa, a następnie wprowadzamy ruchy. Rodzic z dzieckiem są zwróceni twarzami do siebie.

Mamo! Mamo!                             klaszczą w swoje ręce,
Co, co, co?                                   klaszczą w ręce partnera,
Goście jadą.                                  klaszczą w swoje ręce,
No to co?                                      klaszczą w ręce partnera,
Dzień dobry, dzień dobry.            podają sobie ręce na powitanie,
Cmok, cmok, cmok.                     naśladują przesyłanie całusów ze zwrotem głowy   
                                                     na prawo, na lewo i na wprost.
Tato! Tato!                                   Gesty takie same jak wyżej.
Co, co, co?
Goście odjeżdżają..
No to co?
Do widzenia, do widzenia.
Cmok, cmok, cmok.

5. Dla Taty (ten punkt jest przeznaczony 😉😉😉 tylko dla mam lub innych członków rodzin, tatusiowe starają się tu nie zaglądać).
Drogie Mamy lub inni członkowie rodzin, tak jak wspomniane było na samym początku Dzień Ojca przypada w czerwcu, w przedszkolu jednak obchodzimy go wspólnie. Dlatego zachęcam Was do nauki piosenki  o tacie (link poniżej) lub nauczenia wierszyka dla taty, oczywiście także do zachęcenia wykonania prezentu dla taty, może to być laurka, rysunek lub inna forma propozycje poniżej.

Piosenka "Mój tata":

https://www.youtube.com/watch?v=gf0NbCPJIrQ

1. Kto pomoże, kto przytuli, kto wciąż blisko jest,
kto zawiąże sznurowadło, gdy rozwiąże się?
Kto zabierze mnie na lody, kto mi kupi psa,
kto kanapkę najsmaczniejszą do przedszkola da?

Ref.: Ja i mój tata to superprzyjaciele.
Gdy jesteśmy razem, jest raźniej i weselej.
Jak tylko potrzebuję, to tata obok jest.            bis
Przyjaciel to prawdziwy – na dobre i na złe.

2. Gdy mi smutno i gdy czasem płakać mi się chce,
tata weźmie na kolana i przytuli mnie.
I tak pięknie opowiada, bajki czyta mi,
a gdy obok mnie zasypia, mam cudowne sny.

 Ref.: Ja i mój tata…

3. Tata uczy mnie, jak dobrze i jak pięknie żyć,
jak odpowiedzialnym i jak dzielnym dzieckiem być.
Więc mój tata to najlepszy, najwspanialszy wzór.
 To kolega i przyjaciel – to jest tata mój!

Ref.: Ja i mój tata…

Propozycje wierszy dla taty:

Tatusiu kochany!
Weź mnie na kolana -
ja Cię ucałuję
Szczerze powinszuję
Byś nam długo żył,
Zawsze zdrowy był.

Czas, jak koło szybko krąży, 
rok za rokiem szybko mija, 
z życzeniami ... dąży, 
niech Ci Tatku szczęście sprzyja.


Prezenty dla tatusiów (propozycje):









Powodzenia Drogie Mamy!

6. Karty pracy, książki fioletowe, cz. 4 str. 46

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=49

karty pracy, książki pomarańczowe, cz.5, str. 46, 47

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=49


Życzę miłego dnia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.