poniedziałek, 25 maja 2020

Święto Rodziców - Mama i tata!!!

Szanowni Rodzice, Kochane Filemonki,

ten tydzień będzie wyjątkowy bo o Waszych rodzinach, dość trudny do przeprowadzenia gdyż będziecie rozmawiać sami o sobie,  za to na pewno będzie wesoło i śmiesznie, może poznacie jakieś nowe spostrzeżenia na swój temat, jak widzi to dziecko swoimi oczami :-) Zapraszam!


1. Ćwiczenia poranne:
 - Dziecko biega po pokoju przy akompaniamencie tamburynu (bębenka lub klaśnięć w dłonie). Podczas przerwy w grze, na hasło Wysoko! staje na palcach, wyciągając w górę ręce i klaszcząc nad głową; hasło Nisko! jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - Myjemy z tatą samochód. Dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
- Ćwiczenie wyprostne - Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty. Dziecko siedzi skrzyżnie, ręce trzymając na kolanach. Na hasło Rodzic zmęczony - wykonuje luźny skłon tułowia w przód. Na hasło Rodzic wypoczęty – prostuje tułów, głowę trzymają prosto.
-  Podskoki - Froterujemy z mamą podłogę. Dziecko rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.
- Ćwiczenie równowagi - Rysujemy obrazek dla mamy i taty. Dziecko stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian prawą i lewą nogą.
-  Ćwiczenie ożywiające - Rodzinna wycieczka rowerowa. Dziecko biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.
- Ćwiczenie uspokajające - Mama i tata. Dziecko maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki:  Mama i tata kochają nas, na słowo nas zatrzymują się i klaszczą w dłonie; Mama i tata mają dla nas czas –  na słowo czas zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.

2. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej "Mama i tata":



Mama i Tata to świat nasz cały,                                                                                                     
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Rozmowa na temat wiersza:
Rodzic pyta:
- Kim dla dzieci jest mama i tata?
- Za co dzieci dziękują rodzicom?

3. Album mojej rodziny:
Zachęcam do zobaczenia prezentacji o rodzinie (link poniżej), następnie proponuję zabawę, którą dzieci bardzo lubią, do której będą potrzebne   zdjęcia, albumy lub inne pamiątki z przeszłości. W ten sposób dziecko ma okazję do dostrzegania upływu czasu oraz zjawiska przemijania. Często jest to okazja sprawdzenia do kogo jestem podobny/a? Na pewno będzie to świetna zabawa i ciekawa podróż w czasie. Ja czekam Rodzice na Wasze maile, jak ta zabawa się udała i jakie spostrzeżenia miały dzieci :-)

https://www.youtube.com/watch?v=X0dD7TJkbjg

Wymień członków swojej rodziny:


Moja mama to……..wymień imię
Mój tata to…………wymień imię
Moja siostra………..lubi………….
Mój brat…………. lubi…………….
Mama mamy to babcia ………..
Mama taty to babcia……………
Dziadek, czyli tata mamy to………
Tata taty to dziadek…………..
Moja ciocia ma na imię………….
Mój wujek to ……………….. itd.

Rozwiąż zagadki:

Babci córka, siostra mamy. Jak ją nazywamy ? (ciocia)
Rozwiąż zagadkę taką: Kto jest Twojego taty tatą ? (dziadziu)
Jaką nazwę damy, mamie Twojej mamy ? (babcia)
Jak się zwracamy do brata swojej mamy ? (wujek)

Dokończ zdanie:

− Moi rodzice są kochani, bo… 
− Pomagam rodzicom w… 
− Lubię być w domu, bo… 
− Z tatą najchętniej robię… 
− Z mamą najchętniej robię… 

4. Zabawa muzyczno - ruchowa "Układamy serduszko":
Do nagrania piosenki o rodzinie (link poniżej), dziecko tańczy wg własnego pomysłu trzymając w ręku kawałek kolorowego sznurka. Podczas przerwy w grze układa z niego na podłodze sylwetę serduszka. Powrót muzyki jest sygnałem do dalszej zabawy tanecznej.


5. Układanie zdrobnień do słów:

- mama - mamuśka, mamunia, mamusia....
- tata - tatuś, tatusiek, tatunio...
itd. babcia, dziadek, brat, siostra, ciocia, wujek....

6. Dla Mamy (ten punkt jest przeznaczony 😉😉😉 dla tatusiów, ewentualnie babci, dziadka, cioci, wujka, Kochane Mamy starają się 😎 nie zaglądać do tego punktu):
Szanowni członkowie Rodziny (poza mamą), jutro ważny dzień, Dzień Mamy, proszę, abyście ze swoimi dziećmi na początku wysłuchali piosenki o mamie (nauczycieli, chociażby refrenu, na pewno mama się ucieszy, dziecko może samo zaśpiewać lub z piosenką, dodając do tego wymyśloną przez siebie choreografię), link i słowa poniżej, można także nauczyć wierszyka (również propozycja poniżej), a następnie wykonali z dzieckiem jakiś prezent dla mamy, ja proponuję najprostszą formę jaką jest laurka, można także wykonać naszyjnik lub bransoletkę z makaronu, poniżej propozycje:


Słowa piosenki "Kocham Cię, Ti Amo, Je T' aime":

 I. Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.
Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
II. Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.
Ref:  Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie

Wiersze dla mamy (propozycje):
Kochana Mamo - zacznę zwyczajnie,
że z Tobą w domu jest fajnie:
i w deszczu i w słotę, w smutku, w radości,
wspierasz i uczysz życia w miłości.
Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować,
skromny bukiecik kwiatów darować.

Mamo, Mamo, Coś Ci dam!
Małe serce, które mam!
A w tym sercu róży kwiat,
Mamo, Mamo, żyj 100 lat!

Prezent dla mamy (propozycja):




Gotowe kolorowanki na laurki dla mamy:




Powodzenia Tatusiowie lub inni członkowie Rodzin (mam nadzieję, że Mamy pochwalą się prezencikami od dzieci :-).

7. Karty pracy, książki fioletowe, cz. 4, str. 44, 45


karty pracy, książki pomarańczowe, cz. 5, str. 42, 43


8. Karty pracy dla chętnych:




Życzę miłego rodzinnego tygodnia!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.