Dzień dobry Drodzy Rodzice i Filemonki!
1. Ćwiczenie logorytmiczne - Rób to o czym mówi wiersz:
Rodzic czyta i wykonuje ruchy, dziecko powtarza za nim ruch, następnie Rodzic czyta, a dziecko już samo wykonuje ruchy.
Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa,
piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie
i wyciągnij w górę nogę.
2. Rozmowa - Co nas czeka na łące?
Rodzic informuje dziecko, że dziś wybierzemy się na łąkę na wycieczkę (zachęcam wszystkich Rodziców do tego, gdyż to będzie najlepsze utrwalenie materiału tego tygodnia). Zanim jednak to nastąpi pyta dziecko: W jaki sposób możemy spędzić czas na łące? Dziecko odpowiada, Rodzic uzupełnia odpowiedź, będziemy obserwować napotkane podczas wycieczki rośliny i zwierzęta oraz możemy zrobić rodzinny piknik z grami planszowymi :-) Zanim jednak wyruszymy poznamy niektóre roślin, które możemy spotkać na łące oraz wysłuchamy wiersza B. Formy "Wiosna":
Wiersz "Wiosna":
Powiał wiatr majowy,
łąka zapachniała.
Świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce mocno grzeje,
świat do życia budzi.
Dobry czas nastaje
dla zwierząt i ludzi.
Zadanie:
3. Wycieczka na łąkę:
Przyda się lupa dobry humor :-) Zachęcam wszystkich :-)
- poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w tym tygodniu
- opisywanie ich rzeczywistego wyglądu
- obserwowanie zachowanie owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów
- oglądanie wybranych roślin i zwierząt przez lupę
- zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika (WAŻNE, potrzebne do jutrzejszych zajęć)
- robienie bukietów z kwiatów.
Po powrocie do domu Rodzic zadaje pytania:
- Co Ci się najbardziej podobało?
- Co Cię zainteresowało, zdziwiło?
- Co chciałbyś najbardziej zapamiętać?
- Jakiego koloru było na łące najwięcej?
Oglądanie i nazywanie przywiezionych z łąki roślin, zapamiętywanie ich nazw.
4. Karty pracy, książki fioletowe, cz. 4, str. 41
karty pracy, książki pomarańczowe, cz. 5, str. 34, 35
5. Karty pracy dla chętnych:
Udanej wycieczki na łąkę!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.