środa, 20 maja 2020

Wiosna na łące!


Dzień dobry wszystkim, rozpoczynamy nasze zajęcia!

1. Zabawy rytmiczne "Wartości rytmiczne w podskokach" (link poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U
2. Pszczoły:
Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat znaczenia pszczół w życiu człowieka. Mogą temu posłużyć filmiki edukacyjne "Z kamerą wśród pszczół" - trzy odcinki, które bardzo polecam:

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg


Rodzic pyta:
Rodzic zadaje pytanie dziecku, dziecko próbuje odpowiedzieć samo, następnie Rodzic uzupełnia wypowiedź dziecka.
- Jaką rolę odgrywają pszczoły w naturze?
Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i wydzielinę z liści zwanej spadzią. Zapylają rośliny.
- Co zagraża pszczołom?
Pszczołom zagrażają zanieczyszczenia środowiska, choroby, środki chemiczne stosowane w rolnictwie.
- Co to jest pasieka?

- Kto to jest pszczelarz i jaka jest jego rola?

- Jakie pszczoły zamieszkują ul?
Ul zamieszkują: królowa, pszczoły robotnice i trutnie.
- Po czym rozpoznaje siebie pszczela rodzina?
Pszczela rodzina rozpoznaje siebie po zapachu wydzielanym przez królową.
- Jakie zadania wypełnia w ulu pszczoła robotnica?
Pszczoła robotnica sprząta, karmi larwy, robi wosk pszczeli, jest strażniczką, przynosi nektar do ula, który zamieniany jest w miód.
- Co produkują pszczoły w ulu?
Pszczoły produkują miód, pyłek kwiatowy, kit pszczeli, wosk.

Miody mogą być: akacjowe, lipowe, wielokwiatowe, rzepakowe, spadziowe i inne. Nazwa miodu pochodzi od rośliny, z której pszczoły zebrały nektar. Miód ma bardzo wiele wartości odżywczych, jest bardzo zdrowy, miód jest wykorzystany w medycynie oraz do produkcji kosmetyków.

Pyłek kwiatowy

Kit pszczeli (propolis)

Wosk pszczeli

3. Zabawa ruchowa "Wiosenna pogoda":
Dziecko spaceruje, na hasło: burza, zatrzymuje się, klaszcząc nad głową i równocześnie mówiąc: bum, bum, bum. Ponownie spaceruje, na hasło: lekki wiatr, dziecko przeskakuje z nogi na nogę. Ponownie maszeruje, na hasło: słońce, unosi ręce w górę, porusza nimi w nadgarstkach.

4. Biedronki:
Wysłuchanie piosenki (link poniżej) "Biedroneczki są w kropeczki" K. Sobczyk, dziecko samo ilustruje ruchem piosenkę, tańczy walczyka w rytm piosenki:


Rozmowa na temat budowy biedronki. Rodzic wyjaśnia, wskazując części ciała biedronki: pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi i czułki.

Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.  

Zadanie:
Połącz ilość kropek na biedronkach z odpowiednimi liczbami:


Policz i pokoloruj:

5. Praca plastyczna przestrzenna:
Zachęcam do wykonania pracy plastycznej przestrzennej Mieszkańcy łąki, może to być np. biedronka, pszczoła, mrówka, motyl. Technika dowolna, fajnie jeżeli praca będzie przestrzenna, najprościej wykorzystać rolkę z papieru toaletowego. Czekam na Wasze prace :-) Przykłady poniżej:







6. Karty pracy, książki fioletowe, cz. 4, str. 42


karty pracy, książki pomarańczowe, cz. 5, str. 38, 39



Życzę owocnej edukacji!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.